Myślicie, że SKODA wprowadzi na polskę O3 z silnikiem MPI?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9943
    • Ford

    Zamieszczone przez Northeusz
    Zamieszczone przez Agamek12
    rafiki, mądralo... Zacytuję jeszcze raz siebie samego:
    "(...) dlaczego wykonany w tej samej technologii silnik 2-cylindrowy 1-litrowy 100-konny ma być silnikiem mniej wytrzymałym od 4-cylindrowego 2-litrowego 200-konnego? W obu przypadkach pojedynczy cylinder ma tą samą pojemność i "generowaną" moc..."
    Jak Twoja odpowiedź ma się do mojego pytania?
    Agamek12, będę zgadywał . W samochodzie o tej samej masie 200KM rozłożone na 4 cylindry łatwiej pociągną tenże samochód, niż 100KM na dwóch cylindrach. Chociaż moc przypadająca na 1 cylinder będzie taka sama, to 100KM "bardziej się zmęczy".
    A najlepiej pociągnie to 200KM + turbo + jakiś czip
    Ale czy taki mały silnik o mocy 100 koni zużyje się szybciej w takim aucie niż duży 200 konny o tej samej technologii?
    Czy np. w Octavii jedynce silnik 1.6i (albo 1.4i) o mocy 75KM zużywa się szybciej od silnika 2.0 115KM albo 1.8T 150KM tylko dlatego, że mała moc "ciągnie" dużą masę?

    Kiedyś projektowano budynki z zapasem wytrzymałości kilkudziesięciu procent. Teraz ten zapas sięga kilkunastu procent. I co: czy te nowobudowane obiekty walą się szybciej niż stare? Nie.

    Zamieszczone przez bishop
    Zamieszczone przez Agamek12
    Dobra, pokażcie mi jakieś TSI (konkretny przykład znany Wam osobiście - a nie z gazety, TV lub innego internetu), które się już totalnie rozsypało...

    Pierdzielicie Panowie o czymś, co tak naprawdę nie istnieje. Na forum jest masa przeróżnych TSI i jeszcze nie przeczytałem o żadnym aucie z tym silnikiem, którego silnik uległ totalnej rozsypce.
    O usterkach i problemach tych silnikow są już tematu na forum i na pewno to nie jest ten , więc tam próbujcie dranić kolegów.
    Dobrze, pokaz choć jeden silnik z forum, który się totalnie rozsypał. Tylko jeden poproszę.

    Zamieszczone przez bishop
    Zamieszczone przez Agamek12
    Silnik zaczyna być normalną częścią zamienną jak np. klocki, filtry czy inne opony: jak się zużyje, to się go po prostu zmieni na inny i tyle.
    -Dzień dobry
    -Dzień dobry , to co dzisiaj robimy?
    -Normalny przegląd proszę
    -Silnik też wymieniamy ?
    -Oczywiście

    -Zapraszam do kasy...razem 10600 pln
    -Ekkkm eeee mmmm ad:
    Oczywiście spłycasz "problem"...
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • greg505
      L&K
      • 2013
      • 1239

      Panowie, przeciez nikt was nie zmusza do kupowania uzywanych samochodow z koncernu VAG,
      sa inne marki ktore wciaz nie maja w swojej ofercie (na europe) silikow z turbina, np. mazda, toyota, honda, kia, hyundai. Jak ktos lubuje sie w uzywkach, to za pare lat bedzie mogl sie przesiasc do tych marek, bez stachu o 'wyzylowane' jednostki.

      Ktos pisal, ze wydanie 2-4tys na nowy silnik to straszne koszty, no sorry, ale jak bedzie trzeba wymienic hamulce + opony to tez bedzie biadolenie, ze drogo? Jak ktos nie jest w stanie wydac takiej, stosunkowo niewielkiej kwoty na samochod, tzn ze powinien sie zastanowic, czy nie przesiasc sie po prostu na komunikacje miejska.
      Black magic

      Komentarz

      • Agamek12
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 9943
        • Ford

        Zamieszczone przez greg505
        Panowie, przeciez nikt was nie zmusza do kupowania uzywanych samochodow z koncernu VAG,
        sa inne marki ktore wciaz nie maja w swojej ofercie (na europe) silikow z turbina, np. mazda, toyota, honda, kia, hyundai. Jak ktos lubuje sie w uzywkach, to za pare lat bedzie mogl sie przesiasc do tych marek, bez stachu o 'wyzylowane' jednostki.

        Ktos pisal, ze wydanie 2-4tys na nowy silnik to straszne koszty, no sorry, ale jak bedzie trzeba wymienic hamulce + opony to tez bedzie biadolenie, ze drogo? Jak ktos nie jest w stanie wydac takiej, stosunkowo niewielkiej kwoty na samochod, tzn ze powinien sie zastanowic, czy nie przesiasc sie po prostu na komunikacje miejska.
        I pod tą wypowiedzią podpisuję się obiema rękami...
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz

        • Big
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 6389

          Zamieszczone przez greg505
          Panowie, przeciez nikt was nie zmusza do kupowania uzywanych samochodow z koncernu VAG,
          sa inne marki ktore wciaz nie maja w swojej ofercie (na europe) silikow z turbina, np. mazda, toyota, honda, kia, hyundai
          dokładnie tak !!!
          Tylko jeśli ktoś myśli że kupi auto z silnikiem innym niż TSI, czy TDI i w ten sposób pozbędzie się problemów to ... nie wie o o czym mówi.
          Praktycznie w każdej marce jest silnik którego należy się wystrzegać gdyż jest ponadprzeciętnie awaryjny.
          Czarny Elegance

          Komentarz

          • utek
            Elegance
            • 2007
            • 867
            • Superb II combi (3T5)
            • APK 2.0 MPI 115 KM

            Zamieszczone przez Agamek12
            [b]Czy np. w Octavii jedynce silnik 1.6i (albo 1.4i) o mocy 75KM zużywa się szybciej od silnika 2.0 115KM albo 1.8T 150KM tylko dlatego, że mała moc "ciągnie" dużą masę?
            No pewnie się zużywa szybciej. Jeżeli założymy identyczne warunki eksploatacji i taką samą pracę do wykonania, w identycznych autach (np jazda w pełni obciążonym autem z prędkością 140km/h) , to słabszy silnik będzie bardziej obciążony. W nie laboratoryjnych warunkach najłatwiej będzie to zaobserwować po tym że szybciej się "zagotuje" i zużyje więcej paliwa od tego o większej pojemności.

            Zamieszczone przez Agamek12
            Ale czy taki mały silnik o mocy 100 koni zużyje się szybciej w takim aucie niż duży 200 konny o tej samej technologii?
            Jeżeli ten mały silnik będzie w Superbie, to się zużyje szybciej, od tego 4 cylindrowego.

            Dyskusja chyba jednak bardziej dotyczy tego, czy ten mały silnik 2 cylindrowy o pojemności 1L i mocy 100KM jest w stanie wytrzymać tyle co silnik 4 cylindrowy 1.6 i mocy również 100KM.

            [ Dodano: Pią 12 Wrz, 14 18:02 ]
            Zamieszczone przez greg505
            Ktos pisal, ze wydanie 2-4tys na nowy silnik to straszne koszty, no sorry, ale jak bedzie trzeba wymienic hamulce + opony to tez bedzie biadolenie, ze drogo? Jak ktos nie jest w stanie wydac takiej, stosunkowo niewielkiej kwoty na samochod, tzn ze powinien sie zastanowic, czy nie przesiasc sie po prostu na komunikacje miejska.
            Spoko podejście, ale w taki sposób dajesz się dymać producentom.

            Od zawsze opony i hamulce, oleje, filtry, gumki w zawieszeniu były elementami eksploatacyjnymi. Teraz do tego doliczać się będą silniki, skrzynie biegów, całe zawieszenia. A nowy silnik to nie jest 2-4, ale ok. 18tys.(jak nie więcej).

            Komentarz

            • sew1981
              Moderator
              S_OCP MemberModeratoRS
              • 2009
              • 10986
              • Fiat

              greg505, "Panowie, przeciez nikt was nie zmusza do kupowania uzywanych samochodow z koncernu VAG," to ma być argument?!......primum nie pisałem tylko o vagu, primum ultimum :P - to śmiech na sali ten argument....naprawdę. To nie chodzi o kupowanie, tylko do czego zmierza motoryzacja ta dyskusja się toczy, pod wzgl. downsizingu, powiedziałbym niedorosłego technologicznie (materiałowo) tylko po to ,żeby z nas siano wykosić....naprawdę to tak trudno pojąć? to nie żadna teoria spiskowa, tylko wystarczy zobaczyć na wszystkie sztuczne normy i na to jak działają ASO.
              Agamek - argument z budynkami tymbardziej potwierdza tezę, nowe budowle jak mają te kilkanaście procent zapasu to bardzo szybko pękąją, są niedoróbki technologiczne, bo wszystko na szybcika jest robione, byleby pogonić, starsze....dłużej wytrzymują, jak auta :wink:
              zresztą to ma się w wielu dziedzinach tak samo, ostatnio byłem w nowym, jeszcze nie oddanym bloku i jak zobaczyłem jakość futryn i sposób ich montażu to ręcę opadły mi...już było popękane w około nich w niektórych wypadkach, a za jakiś czas popęka w innych.... Generalnie dziś wiele rzeczy robi się na odwal...byle by gwarę przetrzymało a później to już wsio ryba producent/montażysta...będzie kasa za remont jak coś...to samo dotyczy się aut, przecież są ewidetnie robione na przetrzymanie gwarancji dziś

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                Zaczęło się od awarii silnika przy przebiegu 48oookm. Klasycznie w silniku CDAA zawiódł napinacz łańcucha, przeskoczył rozrząd i zmielił zawory. Uszkodzeniu uległy również tłoki.
                Mimo, że auto było już po gwarancji, to VW przyznało mi nowy słupek za 0PLN.
                To z innego watku o CDAA Jeszcze kilka takich tu sie zbierze. CAXA takich przygod nie mialy, przynajmniej ja nie kojarze.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • sew1981
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2009
                  • 10986
                  • Fiat

                  Maicroft, a ten cytat odnośnie czego wkleiłeś?
                  gdyby nie opłaty związane z ubezpieczeniem i spalanie tego nawet na lpg, to bym wolał takie coś niż jakiegolwiek zdownsizingowane tsi...jest power, jest pojemność i nie wysra się taki silniczek za szybko jak widać po wieku :P ponadczasowy wóz i motorownia

                  285 koni z 4,4 to naprawdę niewiele... :szeroki_usmiech
                  i spokojnie można się turlać i czasem przydepnąć. zdecydowanie wolę takie konstrukcje niż wyżyłowane małe pojemności, w przyszłości będę na taki klasyk polował z pewnych rąk jak się odkuje i potrzymam sobie parę lat :P poprostu mniej gazu trzeba będzie wciskać żeby mniej palić :P

                  Komentarz

                  • Northeusz
                    RS
                    • 2010
                    • 1677
                    • Octavia I (1U2)
                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                    Apropos ponadczasowych silników. Klasę pokazał jakiś czas temu Mercedes z rozrządem w silnikach V6 i V8. Parametrami rewelacyjne, z tym, że sypiący się rozrząd w takim silniku kosztuje 5 tys EUR i z tego co pisali na forach nie było żadnych akcji naprawczych. BMW miało również kłopoty ze swoimi dieslami - koszt ok 8 tys zeta.
                    Temat zaczyna się robić taki lekko bez sensu, bo stacza się w wiadomym kierunku, gdy spotka się w rozmowie MPI i TSI oraz pojemności mniejsze ... w zasadzie graniczna pojemność nie została jeszcze określona dla potrzeb takich dyskusji . Było już kilka takich tematów, że później to już tylko biadolenie i jojcenie gdzie to wszystko zmierza :lol:. Zostało wszystko już powiedziane na temat 1.6MPI w O3, ale krucjata musi trwać, bo temat i okazja się nadarzają .... jeszcze tylko łez brakuje .

                    [ Dodano: Pią 12 Wrz, 14 22:26 ]
                    Zamieszczone przez sew1981
                    Maicroft, a ten cytat odnośnie czego wkleiłeś?
                    sew1981, chyba nie wszystkie posty czytałeś, albo masz już weekendowe rozluźnienie
                    Pozdrawiam
                    Northeusz

                    Komentarz

                    • sew1981
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2009
                      • 10986
                      • Fiat

                      Northeusz, możliwe że coś przeoczyłem przez rozluźnienie :P
                      generalnie wiadomo mpi rulezz

                      Komentarz

                      • mirek_p11
                        RS
                        • 2010
                        • 6763
                        • Volkswagen
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        Zamieszczone przez sew1981
                        wiadomo mpi rulezz
                        racja Panie :diabelski_usmiech


                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                        Fotki
                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                        Fotki

                        Komentarz

                        • sew1981
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2009
                          • 10986
                          • Fiat

                          mirek_p11, wtf is that? :P przeoczyłem ten temat....to mpi po grubych "modach" widzę :lol:

                          Komentarz

                          • mirek_p11
                            RS
                            • 2010
                            • 6763
                            • Volkswagen
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            sew1981, to mpi jest na sprzedaż. Założyć Oci gaz i będzie jeździła jak złoto :lol: :diabelski_usmiech

                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                            Fotki
                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                            Fotki

                            Komentarz

                            • bishop
                              L&K
                              • 2012
                              • 1430

                              Zamieszczone przez Agamek12
                              Dobrze, pokaz choć jeden silnik z forum, który się totalnie rozsypał. Tylko jeden poproszę.
                              Masz , ale daj sobie spokój już w tym temacie :twisted:




                              Panowie, przeciez nikt was nie zmusza do kupowania uzywanych samochodow z koncernu VAG
                              Ciebie też nikt nie zmusza do pisania na forum ,a piszesz, ...i jeszcze łopatkę piasku w oczy, bo to poziom piaskownicy.

                              Ktos pisal, ze wydanie 2-4tys na nowy silnik to straszne koszty, no sorry,...
                              Chyba silnik do wentylacji, ...za 4tysie to mógłbym co roku wkładać nowy pod maskę , szkoda się pieprzyć z wymianą oleju i filtrów :diabelski_usmiech

                              Komentarz

                              • Northeusz
                                RS
                                • 2010
                                • 1677
                                • Octavia I (1U2)
                                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                Zamieszczone przez sew1981
                                Northeusz, możliwe że coś przeoczyłem przez rozluźnienie
                                sew1981, jest piąteczek, się wie

                                [ Dodano: Pią 12 Wrz, 14 23:37 ]
                                Zamieszczone przez mirek_p11
                                Założyć Oci gaz i będzie jeździła jak złoto :lol: :diabelski_usmiech
                                Mirek, złoto to trzeba wydać, żeby gaz tam założyć
                                Pozdrawiam
                                Northeusz

                                Komentarz

                                • greg505
                                  L&K
                                  • 2013
                                  • 1239

                                  Zamieszczone przez bishop
                                  Panowie, przeciez nikt was nie zmusza do kupowania uzywanych samochodow z koncernu VAG
                                  Ciebie też nikt nie zmusza do pisania na forum ,a piszesz, ...i jeszcze łopatkę piasku w oczy, bo to poziom piaskownicy.
                                  Tobie nie dogodzi...
                                  Kupuj zawsze nowe auto, przedluzaj gwarancje, a po jej zakonczeniu sprzedawaj samochod.
                                  Wtedy nawet TSI nie bedzie ci spedzac snu z powiek.
                                  EOT
                                  Black magic

                                  Komentarz

                                  • sew1981
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                    • 2009
                                    • 10986
                                    • Fiat

                                    greg505, 1. przecietnych ludzi na to nie stać w tym kraju:
                                    "Kupuj zawsze nowe auto, przedluzaj gwarancje, a po jej zakonczeniu sprzedawaj samochod."
                                    2 . z takim Twoim rozumowaniem nie chciałbym mieć aut po Tobie używanych

                                    czyli tylko potwierdzasz tezę, że auta dzisiejsze nowe to gówno i silniki, bo po gwarancji mogą się niespodziewanie zesrać....bo własnie tak jest i ja i nie tylko ja o tym ciągle tłukę...i jak do tego ma się "wspaniałość" downsizowania :roll: ano właśnie tak ma być...

                                    Komentarz

                                    Pracuję...